Haridustehnoloogia ajaloost

Link ülesandele: https://opikeskkonnad.wordpress.com/2019/09/09/esimene-teema-ulevaade-haridustehnoloogia-ajaloost-2/

Reflekteerin siia juurde enda õppimist – nimelt on mul on artiklit mõnevõrra raskem lugeda, kui ma ei otsi  millelegi konkreetset vastust või ei proovi lahendada selle abil mingit probleemi. Seega ülesandepüstitus – tuua välja olulisim materjalidest oli minu jaoks keeruline. Kõik tundus ühtviisi oluline ja põnev.

Valisin Andrew Molnari artikli “Computers in Education: A Brief History”,  arvutid hariduses tundus laie teema, kui e-õppe ajalugu. Kohati kahtlesin, kas ta on kirjutanud ajalises järjestuses.  Endale omasel lakoonilisel moel püüdsin loetut kokku võtta  läbi visualiseerimise ning välja tuua artiklist aspektid, mis on mänginud rolli arvutite kasutamisel hariduses. Artikkel aitas kogeda holistiliselt  teekonda tänapäevase nutika õppimiseni või tehnoloogiaga rikastatud õppimiseni arvuti kasutamise vaatenurgast.

kool

 

Kaugkoolituse kujunemine tundus mulle samuti põnev just õpikäsituste seisukohast (Anderson&Dron, 2011) . Kognitiiv-biheivioristlik, konstruktivistlik ning konnektivistlik õpikäsitus on tekkinud selleks, et teineteist täiendada, miksida oma tehnoloogiaid ja õpitegevusi. On selge, et ei eksisteeri ühte ainuõiget õpikäsitust vaid ka tehnoloogiapõhise õppe efektiivsuse kontekstis on kõigil kolmel oma oluline roll. Jääb vaid üle oodata, millist õpikäsitust uued tehnoloogiad kujundama hakkavad.

Viited:

Molnar, A. (1997). Computers in Education: A Brief History. The Journal. Loetud aadressil http://thejournal.com/Articles/1997/06/01/Computers-in-Education-A-Brief-History.aspx

Anderson, T., & Dron, J. (2011). Three Generations of Distance Education Pedagogy. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(3), 80–97. Loetud aadressil http://dx.doi.org/10.19173/irrodl.v12i3.890

2 thoughts on “Haridustehnoloogia ajaloost

  1. Tere Pirje. Pean tunnistama, et Sinu märksõnade visandamine/väljatoomine mõjus väga värskendavalt. Kuna Su kokkuvõte oli antud artiklist esimene, siis samas ma kohe nagu diskuteerida või arutleda ei osanud. Aga peale Sinu postituse lugemist sattusin ma järjest mitmele sama artikli kokkuvõttele. Lõppkokkuvõttes tekkis ka mul endal sellest samast artiklist (õigemini siis artikli kokkuvõtetest) ja Sinu välja toodud märksõnadest oma joonistatud tõlgendus (mille üle muidugi võib diskuteerida, et kas see teeb nüüd artiklit segasemaks või selgemaks) :). Lisasin selle oma blogisse. Kindlasti ei oleks seda tekkinud, kui Sa poleks omalt poolt neid märksõnu välja toonud. 😀
    https://kajatml.wordpress.com/2019/09/19/esimese-kodutoo-taienduseks/

    Meeldib

Jäta sõna

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s