Kursuse tagasiside aplausi ja ovatsioonide saatel

Tsiteerin oma 8. veebruari postitust:

Mu eesmärk on jätkata seda “jalajälge”, pakkuda uut ja põnevat oma kursusekaaslastele, ning teha endale peensusteni selgeks vähemalt üks (parim) õppematerjali koostamise vahend. Hinne vähemalt B, kui mitte A (eesmärk: Valgustaja) ja pakett “Õppematerjali koostaja”

Täitsin seekord oma eesmärgi kuhjaga! Teenisin ka ühe kuldse õpimärgi. Sooritamata jäi planeeritud wikipedia artikli tõlkimine.

õpimärgid

Sügisese kursuse valguses pean tõdema, et olen natukene paremini õppinud õppima (arvestades, et viimastest õpingutest on möödas pea 15 aastat..). Ja see ongi kõige suurem väljakutse – leida aeg, leida koht, leida meetodid, et saavutada endale seatud eesmärgid. Aja leidmine on muidugi enda valik. Olen märganud, et enda meelest head blogipostitused sünnivad sel hetkel, kui sa ei tegele pingsalt õppimise ja materjali läbitöötamisega. Nad sünnivad mu loomupäraste tegevuste juures ja pingevabalt. Väga mõnus on kirjutada nendel teemadel, mis mind sütitavad. Ja sellel kursusel on neid temasid jagunud. Üle ühe. Eesmärgiks võetud wikipedia artikli tõlkimine lihtsalt ei sujunud mitmetest katsetes hoolimata. Õigeid sõnu ei jagunud lihtsalt. Selle asemele tekkis nagu iseenesest paar silmaringipostitust.

Kuldne õpimärk tuli teema “Veeb 2.0 vahendid õppematerjalide koostamiseks” eest. See innustas võimsalt lõpuni spurtima kursusega, kuid eesmärk omaette ta ei olnud. Loomulikult lootsin ma häid tulemusi ning õpimärgid olid kinnituseks sellele, et olen õigel teel. Tunnistan, et arusaadavaks said õpimärgid seda postitust kavandades.

Õppimise käigus ma punkte ja märke kokku eraldi ei arvutanud. Tundsin lihtsalt rõõmu. Oleks mulle esitletud mingit punktiarvutamise “tööriista”, oleks võibolla ka tulemus teine (võimalik, et parem aga võimalik, et ka halvem). Ise ma mingit tabelit ka ei osanud (tahta) pidada punktide kohta. Selle kokkuarvutamistööriistaga on tegelikult kahetised tunded. Plussiks on see, et ma ei hakanud laisklema kui enamvähem positiivne skoor kokku oleks hakanud saama. Miinus on see, et tegelikult ei juhtinud ja optimeerinud ma oma õppimist ja seetõttu nii positiivne tulemus üllatas.

Selle vähese optimeerimise ja planeerimise käigus suutsin siiski valida endale loomupäraseima õpitee. Mulle väga meeldis, et sain valida ise selle tee (Valgustaja mitte Uurija näiteks) ja need tegevused, millest kujuneb minu hinne. See meetod üllatas mind positiivselt.

punktide arvutamine
Minu tulemus ning õpimärgid

Tegin sellise kiire ja tagasihoidliku arvutuse tagantjärgi oma õpimärkidest ja skoorist. Natuke piinlik on praegu tagasi vaadates, et üks täiskasvanud õppija ei oma  täit ülevaadet ja kontrolli oma õpitulemuste üle. Kui aga väga punkte oleks tahtnud reaalajas näha siis eeldatavasti on see tööriist järgmiste omadustega:

*Tulemus võimalusel ja vajadusel vistutatav minu enda blogi veerisesse (nii omistajale kui omistatavale paistab olevat selle jaoks wordpressi pluginad olemas, testinud ei ole).

*et maksimumskoor ning juba saavutatu reaalajas oleks kiirel visuaalsel vaatlusel tuvastatav. Vastasel juhul mind isiklikult kauaks see ei huvita

*Selged reeglid. Võibolla rohkem automatiseeritust mingites kriteeriumides tagab all-times objektiivse tulemuse. Sisu hindamist ei saa automatiseerida (Hansu meetodi puhul muidugi saab – kui ta ei kommenteeri siis on postitus OK, kui kommenteerib siis on järelikult midagi sisulist puudu, heh-heh). Samuti võib ju automaatselt omistada nendele, kes alati õigeaegset postitavad, lisapunkte.

*Õpimärkide omistamine peab olema ka õpetajale lihtne ja kiire (tulevase kutseõpetaja soov).

Eriti motiveeriks mind see, kui minu õpimärgid oleks mingigi mõõdetava rahvusvahelise kaaluga või kohaldatavad. See info mida oma õpimärkide alt kätte sain oli eestikeelne.. Samuti oleks mind rohkem innustanud õpimärkide kasutamise tervik (nt. kogu Digitehnoloogiate Instituudist saadavad “skillid” on badge’itud)

Eriti näen ma siin võimalust erinevate kutsete (ka õpetajakutse) skillide kaardistamiseks ja objektiivseks hindamiseks. Kas kõik õpetajad peavad sunniviisiliselt teatud arvu digimaterjale koostama? Või võiksid nad valida mingi teise õpitee (kompetentsitee) oma kompetentsi saavutamiseks/hoidmiseks? Inimesed ongi erinevad. Samuti ettevõtete ja koolide vajadused. Õpimärgid on hea vahend viimaks kokku oskused (skillid) ning vajadused.

Oma kutsepedagoogika bakaainetele peale ( ja tagasi) vaadates tunnen, et paljudes ainetes oleks soovinud erinevaid õpiteid ja erinevaid stsenaariume. Minu kursekaaslaste seas on valdavalt kerge hirm, et oma kodutööde jagamine on poolenisti plagieerimisele kaasaaitamine ning eriti oma töid ei jagata. Jagamiskultuur on nõrk ja me ise kultiveerime seda. Ise ma teadlikult jagan ja proovin ka teisi jagama saada. Erinevate õpiteede ja õpimärkide puhul on ka plagieerimise hirm väiksem, lõimimine isiklike kogemuste ja huvidega seevastu suurem. Samuti on laiem uute ideede kultiveerimise pind.

Rõõm on tõdeda, et õpimärkide rahvusvahelised kompetentsiraamistikud on loomisel ühes mind huvitavas valdkonnas: http://ectp.eu/efillife/?p=1763

Motiveeriv aspekt õpimärkide juures – õpitee valimise võimalus. Ei olnud me ühe vitsaga löödud. Valisin enda jaoks jõukohase ja huvitava tee.

Demotiveeriv aspekt – süsteem ei ole terviklik, ei oska teenitud õpimärki enda kasuks tööle panna. Ladusin ta Mozilla Backpacki ning sealt jagasin Linkedini kuid sellega tema elutsükkel ilmselt mõneks ajaks peatub.

Poolenisti motiveeriv – kuldne õpimärk – motiveeris teadmine, et midagi läks väga hästi

Natuke kursusest ka:)

Hansu kursustel kogetuga võrreldes julgen arvata, et kursus on sellevõrra intensiivsem, et ta on ajaliselt kureeritud. Õppimine ja tähtajad on küll õpilase enda asi kuid väga motiveerivalt mõjus see, et õppejõu soov meile ainet mitmekülgselt õpetada oli suur ja entusiastlik. Et olenemata õpilaste erinevast taustast leidis õppejõud ikka ja jälle viisi midagi uut asjalikku õppida ja õpetada. Blogipostitused tekitasid konstantse voolu ja rütmi. See vist ongi teadliku kursuse disainimise tulemus.

Kui ma võibolla millestki puudust tundsin siis võibolla laiemast pedagoogilisest taustast/baasmaterjalist. Olen sel alal newbie kuid meie kursusel oli ka teisi. Mõni soovitav kiire ja üldine videoloeng võibolla mittepedagoogilise taustaga/pedagoogikas mittetegevatele üliõpilastele?  Üldse sellise taustainfona on video/audioloenguteni juhatamine abiks. Aitab suurt pilti näha, et siis õppetöös oskaks detailidesse minna.

Partnerhinnangud on kindlasti õppejõule suur abi. Kuid ka hindajale veel viimane võimalus teemaga süvitsi minna, et ikka asjalik ja konstruktiivne kommentaar saaks. Õppejõul on taas kureeriv roll.

Kursuse kommentaaridest: ega mind palju ei kommenteeritud:)) aga jätkasin ikka nii nagu mul oleks mustmiljon jälgijat:)) Astusin tugevalt oma mugavustsoonist välja sellega. Aga see ei motiveerinud mind teisi kommenteerima.

Kõik! Aitäh uute teadmiste eest nii Hansule kui mu ägedatele kursusekaaslastele! Ehk õpime veel koos!

rookie

image

link https://oppematerjalid.wordpress.com/2016/05/15/kursuse-tagasiside/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jäta sõna

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s