Õppematerjali koostamise protsessi ja kvaliteedi halvim näide

Võimalik, et see postitus kaldub meelelahutuse kategooriasse kergelt:)) aga mina otsustasin hinnata enda ja Eriku koostatud õppematerjali aadressil popkultuuriajalugu.weebly.com

Koolielu hindamismudeli alusel tuli hävitav hinnang!

Hinneteleht

Teema terviklik käsitlus – esineb palju puudusi. Alustades loogilisest ülesehitusest ja lõpetades liigendatusega. Tekitatud on küll eraldi lehed kuid nende kasutama asumise järjekorda ja loogikat ei ole selgitatud.

Õpijuhend – puudub tegelikult! On küll selgitatud, miks selline lehekülg on üllitatud kuid sellega asi piirnebki. Puudub seos õppekavaga, sihtgrup, materjali tüüp ning metoodilised soovitused materjali kasutamiseks. KÕIK on puudu!

Faktiline õigsus – faktivigu esineda ei tohiks ning allikatele on viidatud iga ajajoone sissekande juures (peaks olema see tähendab – Eriku sissekandeid ma kontrollinud ei ole:P)

Motiveerivus, eakohasus, uudsus, õpioskuste arendamine – leian, et õppematerjal aitab luua seoseid erinevate sündmuste vahel ning on tegelikult lihtne mõista erinevas vanuseastmes. Lisasime meelelahutuslikke elemente (.gif, lõbus teemaga haakuv video, mille peaosas peaks muide olema Ülle Ulla). Pettumust valmistas ajajoone enda vähene interaktiivsus ja puudulikud võimalused kuid meid visuaalselt kaunid ja interaktiivsed köitvad lahendused olid VÄGA tasulised)

Materjali maht, vorming ja ühilduvus – OK! Täiesti vistutatav kuigi vistutuskoodi oleks võinud kuhugi kopeeritavalt kirja ka panna teistele kasutamiseks.

Õppematerjal on keeleliselt korrektne. Midagigi positiivset:)

Kujunduse üle ei saa samuti nuriseda.

Tehniliselt töötavad nii lingid kui vistutus.

Autorluse eest aitas hoolt kanda whenintime ja wikipedia. Äpp võimaldab üsna korrektset viitamist allikatele ning wikipedia ise juhib algallikani.

Kokku 24 punkti ja Koolielu kvaliteedinõuetele ei vasta.

 

Õppejõu tagasiside (mida lugesin peale enda tagasisidet) viitas ühele kirjaveale, autoriõigustele, läbivale suurele tähele metaandmetes ning sihtgrupi puudumisele. Nõus!

Faktivigade (tegelikult ajapuudusel pooliku info avaldamine) osas pärsib tööd see, et tööriist ei võimalda tegelikult neid seoseid näha mida soovisime (sõdade, muude sündmuste ja ajajärkude kestvus) näidata ning see mõjutab veidi motivatsiooni.

Igati hävitav hinnang:) Järgmine kord paremini!

Viide ülesandele: https://oppematerjalid.wordpress.com/2016/04/19/viimane-teema-oppematerjalide-koostamise-protsess-ja-kvaliteet-3/

 

 

 

Advertisements

One thought on “Õppematerjali koostamise protsessi ja kvaliteedi halvim näide

Jäta sõna

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s