web 2.0 nutiseadmetele – Spiral!

Kuna Hans on rohkem iBooks Authori ekspert siis seda appi ma teile ei tutvusta:) Laen siia siiski oma katsetuse kui kedagi huvitab, kuidas näeb välja “algaja” iBooks Authori katsetaja esimene raamat ilma igasuguse juhenduseta. Puusalt tulistades. Lihtsalt selleks, et aimu saada kui lihtne see on. 3D animatsiooni juures peate siiski veidi ootama, enne kui sinna ilmub üle vistutuse kihutav 3D kujund:)) Ma ei osanud seda kuidagi modifitseerida.

https://www.dropbox.com/s/wo2zlh3d07bq899/Raamatu%20pealkiri.ibooks?dl=0

Oleksin aga tegelikult soovinud tutvuda (ja tutvustada) mõne põneva äpiga mida saaks kasutada kutseõppes kuna üldharidusega seotud äpid kuidagi ei kõneta mind isiklikult. Ja neid on ju tõeliselt palju…

Siiski ühe universaalse leidsin!  Veetsin taas mitmeid päevi googeldades ja leidsin tasuta veebipõhise tööriista nimega Spiral. Töö võib toimuda 100% veebibrauseris kuid leidub nii iOS-ile kui Androidile ka oma äpid (Spiral Education). Samas peangi sellise klassiruumi-lahenduse puhul oluliseks kiirust. Ja seda siis selles mõttes, et õpilane saab kiirelt oma seadme välja võtta ja osalema asuda ning õpetaja oma teadmistekontrolli või brainstormingu kiirelt ära korraldada. Võimalusel mitte registreerida ja võimalusel platvormist sõltumatult.

Õpetaja loob läbi veebibrauseri või äpi konto (näiteks google login) ning loob virtualse klassiruumi.

Saab koodi ning jagab seda õpilastega.

Õpilased toksivad oma nutiseadmesse aadressi spiral.ac  (või kasutavad äppi) sisestavad koodi (kuuekohaline) ja oma nime (või lõbusamal juhul salanime – näiteks tapeetimise tunnis võiks lisapunkte saada tunniteemaga seonduva nime eest nt. “Kätlin “Kipsinuga” King” )

PS! Antud lahendust tutvustades lihtsalt ei ole võimalik kõiki screenshote siia laadida kuna nei tuleks liiga palju ja see oleks lugejale küllalt tüütu. Kuna kõik sammud on 100% mõtestatud ja hästi läbi mõeldud tegevused, siis iga sammu peaks üles pildistama. Seetõttu lisan siia ühe lühikese youtube’i video lingi, kus on näha nii õpetaja kui õpilase vaade samaaegselt:

Tegevusteks oli videos individuaalülesanded (Spiral Quickfire). Individuaalülesanded on sisuliselt küsimused ja klassi vastused. Teadmiste taseme kontroll nii individuaalsel kui klassitasandil.  Sama lihtne ülesehitus kehtib ka tiimitööõlesannete ning diskussiooni puhul.  Vastused võivad olla nii tektina kui vaba käega joonistatud. Vastamiseks saab anda teatud aja.

 

Spiral Team Up on siis tiimitöö jaoks. Peamiselt uue informatsioooni otsimiseks ja esitlemiseks. Tiimide suuruse, koosluse saab ise seadistada kuid saab ka nn “random” nuppu kasutada. Tiimiülesannetel esitab õpetaja teema, mida uurima asuda ning õpiväljundi (võib tiimiti erineva seada), mida ülesandega saavutada soovitakse. Tiim saab pildistada, kirjutada ja joonistada oma ideid. Kõik tiimiliikmed saavad lisada oma ideid suvalises järjekorras sest lõpuks panevad nad nendest ideedest kokku sealsamas slideshow. Slideshowl on samuti mitu kihvti vaadet.teamup-app-page

 

Spiral Discuss on sisuliselt ideede kaardistamiseks ning selle läbi teadmiste kinnistamiseks. Selle ülesande puhul saab õpetaja lisada presentatsiooni sama äpi sees (tekts, pildid videod) ning algatada diskussiooni. Parimad ideed saab õpetaja modereerida ning kuvada nn. “tahvlil” (“public view” seadmest – erinevatele seadmetele saab anda erinevaid ülesandeid “private view” on õpetaja vaade ja “public view” on tahvlile kuvamiseks mõeldud vaade).

discuss-3

Ma ise eelistaksin diskuteerida suuliselt.. seega selle ülesande puhul mul fantaasia tööle ei hakanud. Klassiruumis näost näkku ma seda ilmselt ei kasutaks. Võibolla iseseisva tööna kui õpetaja ise tundi läbi viia ei saa klassiruumis? Kodus haigena? E-õppes?

Kõik ülesanded saab salvestada taaskasutamiseks ning Spiral annab tagasisidet nii klassi kui õpilaste kohta individuaalselt. Samuti saab tulemused välja printida või elektrooniliselt salvestada.

Soovitusindeksi seier on täiega põhjas!  Seda peab ise katsetama! Tasus taas otsimist! Seetõttu venis ka mu ülesande esitamine.  Aga lihtsalt postitamise pärast ma postitada ei taha.

Äpi enda leidsin sellest eduappide “repositooriumist”:  http://www.educationalappstore.com/

Ülesande püstitus asub siin: https://oppematerjalid.wordpress.com/2016/03/22/neljas-teema-oppematerjalide-koostamine-nutiseadmetele/

 

2 thoughts on “web 2.0 nutiseadmetele – Spiral!

  1. Spiral Team Up peale tekkis mul seos, et minu Helsinki uurimisrühmas valmis mõned aastad tagasi TeamUp nimeline veebirakendus, mis võimaldab õpilaste andmete põhjal või juhuslikkuse alusel rühmi moodustada ning rühmatöö protsessi 1-minutiste videote abil reflekteerida:
    http://teamup.aalto.fi

    See on ka eesti keeles olemas ning osa meie õpetajatest kasutab seda.

    Meeldib

Jäta sõna

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s