IFI7053.DT Digitaalsete õppematerjalide koostamine – õpileping

#oppematerjalid #õpileping

Kõigepealt tagasivaade. See on mu teine aine digiteaduste instituudis. Tean nüüd märksa paremini, mida oodata ainelt, õppejõult, iseendalt. Samuti saan ma nüüd aru mis ja kelle jaoks on õpileping 😉 Õpikeskkondade ja õpivõrgustike ainest sain eelkõige rohkelt praktilist (erinevad äpid ja rakendused, oskus üldse otsida oma vajadusele vastavaid äppe, julgus katsetada, kasutada, uurida ja soovitada). Samuti selginesid erialased mõisted. Nautisin eriti erinevaid tulevikuvisioonide teemalisi mõttevahetusi.  Kursuse selge struktureeritus, korralikud õppematerjalid, tagasiside… oma erialaainetes leiab selliseid korralikke õppematerjale ühes kümnest ainest. Ja kuigi õpivõrgustike aine oli iseenesest keeruline siis vahendid ja ülesehitus ning kokkulepitud väärtused aitasid siiski kaasa mingigi korra ja distsipliini tekkimisele. Olen selle poole aasta jooksul kohanud ka olukorda, kus “õppejõud annab teile materjali ja tähtajad ja teie närige läbi” ning ka selle suhtumise, et õpilane on pidanud kohanema õppejõu isikust tulenevate eripäradega. Hansu ja Terje tunnid olid asendamatult väärtuslik kogemus, kuidas õpetaja on teinud väga head eeltööd, et selle kirju kamba kõik liikmed sellest ainest enda jaoks vajaliku üles leiaksid.

Minu isiklik kõige püham eesmärk on  digiteaduste instituudi ainetes piinliku täpsusega jälgida seda kuidas õppejõud üldse tundi läbi viib, ise kõiki neid erinevaid tehnoloogiaid kasutades. Aru saada mis on tuum. Olen aru saanud, et õpetamise tuum on inimene ise mitte vahendid. Vahendid ei tohi olla eesmärk omaette.  Selle aine õppejõud paiskab laiali mustmiljon killukest (vahendit), millest õpilane (inimene; tuum) paneb kokku endale südamelähedase ja temale vajaliku pildi. Nagu Lego. (Lego on vist üldse maailma kõige universaalsem lähenemine igasugustele asjadele.) Ja jätab nendest maha enda jaoks digitaalse jalajälje, mille juurde ikka ja jälle tagasi tulla ideid ammutama.

Õppematerjalide kursuse teemadest on kõige vajalikum mulle (uute) õppematerjalide koostamise praktiliste vahendite  ning autoriõiguste osa (mis on väga oluline, kuid millega väga vähe kokkupuudet on olnud). Ning samuti tahan “monitoorida” ja harjutada korrektset allikatele viitamist (mis õnneks ka sellest ainest läbi käib). Need haakuvad hästi sellega, mille kallal bakas praegu vaeva näen ning sellega, mis on mu visioon endast kutseõpetajana.

Aja planeerimine, tegevuste süstematiseerimine ja endale seatud tähtaegadest kinni pidamine on see strateegia, millega kavatsen kursuse enda jaoks edukamalt lõpetada kui eelmise. Samuti tuleb kommenteerimisega rohkem vaeva näha. Oma postitustes püüan ikka pakkuda midagi uut ja ka teiste postitustes proovin rohkem sobrada. Olen ka erialaste blogidega/perioodikaga muudest maailmajagudest rohkem kurssi end viinud ning jälgin, mida tulihingelised haridustehnoloogid jagavad.

Mu eesmärk on jätkata seda “jalajälge”, pakkuda uut ja põnevat oma kursusekaaslastele, ning teha endale peensusteni selgeks evähemalt üks (parim) õppematerjali koostamise vahend. Hinne vähemalt B, kui mitte A (eesmärk: Valgustaja) ja pakett “Õppematerjali koostaja”

IMG_1904

 

 

4 thoughts on “IFI7053.DT Digitaalsete õppematerjalide koostamine – õpileping

Jäta sõna

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s